zaterdag 14 maart 2009

Vrijdag de dertiende (2)

Vorige maand schreef ik een gekscherende blog over vrijdag de dertiende. Ik besefte echter niet dat, omdat februari precies 4 weken telt, het volgende maand weer raak zou zijn – anders had ik het wel uit mijn hoofd gelaten om het noodlot zo te tarten. De repercussie was genadeloos: de avond van de 12e was er bij een van de Koreanen, die ter gelegenheid van het overkomen van zijn Duitse vriendin een appartement had gehuurd, een party die leuk begon maar na 12 uur snel bergafwaarts ging. Eerst kwam, nadat de buren over geluidsoverlast hadden geklaagd (de Koreaanse dames hadden een aantal traditionele spelletjes wat al te enthousiast van muzikale omlijsting voorzien), de politie. Die legde ons vriendelijk uit dat het voor buitenlanders illegaal was om na elven in ons appartement te drinken (de logica achter deze regel ontging me enigszins – was het de buren dan om de dranklucht te doen?) en dat we mee moesten naar het bureau, maar dat het voor alle betrokken partijen beter was om het ter plekke met een boete af te doen – het zou immers zonde zijn als ons beeld van Kazakhstan bezoedeld zou worden door een nacht de cel te delen met allerhande criminelen? Een tientje p.p. lichter gingen vervolgens op de terugweg twee Koreanen met elkaar op de vuist - het duurde tot in de kleine uurtjes om ze weer tot bedaren te brengen. En gisteravond mailde het DIW in Berlijn dat ze me geen plek in hun Graduate Center konden aanbieden. Misschien moet ik zo snel mogelijk naar de bazaar om een aantal hoefijzers aan te schaffen… Omdat mijn blogs steeds langer en oeverlozer lijken te worden, laat ik het voor de verandering hier even bij. Binnenkort wat over mijn tripje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten